Nytt antal aktier och röster i HEBA

Antalet aktier i HEBA Fastighets AB ("HEBA" eller "Bolaget") har ökat med 41 280 000 och antalet röster i HEBA har ökat med 77 236 440 till följd av uppdelning av aktier (s.k. aktiesplit) beslutad vid årsstämma den 8 maj 2019. Genom aktiespliten har varje befintlig aktie (oavsett aktieslag) delats upp i två nya aktier.

Idag, den sista handelsdagen i månaden, finns totalt 82 560 000 aktier i Bolaget varav 7 990 320 aktier av serie A och 74 569 680 aktier av serie B, och antalet röster i Bolaget uppgår till 154 472 880. Aktiekapitalet kvarstår oförändrat med anledning av aktiespliten och uppgår till 34 400 000 SEK.

HEBA Fastighets AB (publ)                                                                 Stockholm den 28 juni, 2019

Patrik Emanuelsson, vd

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Patrik Emanuelsson, VD, tel. 08-442 44 40

Denna information är sådan information som HEBA Fastighets AB är skyldigt att offentliggöra enligt lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 juni 2019 kl. [14.30] CEST.

HEBA:s affärsidé är att erbjuda sina hyresgäster en hög servicenivå, ett attraktivt och tryggt boende med fokus på Stockholmsregionen genom ett långsiktigt ägande, engagerad förvaltning och fastighetsutveckling. HEBA är sedan år 1994 noterat på Nasdaq Stockholm AB Nordic Mid Cap. Ytterligare information om bolaget finns på www.hebast.se.