Utdelningen fastställd till 1 kr per aktie

Vid årsstämman i HEBA Fastighets AB (publ) den 5 maj 2010 fattades bland annat följande beslut.

Stämman fastställde resultaträkningen och balansräkningen samt koncernresultaträkningen och koncernbalansräkningen. Vidare fastställdes utdelningen för 2009 till 1 (0,90) kr per aktie och att avstämningsdag för utdelning bestäms till den 10 maj 2010. Styrelsen och VD beviljades ansvarsfrihet. Det beslutades att antalet styrelseledamöter oförändrat ska vara sju och att arvode till styrelsen oförändrat ska utgå med 250 000 kronor till styrelsens ordförande och med 130 000 kronor till övriga av stämman valda ledamöter. Till ledamöter omvaldes Sören Härnblad, Christina Holmbergh, Leif Mellqvist, Lars Åberg, Rolf H Andersson, Christer Dahlström och Lena Hedlund. Sören Härnblad omvaldes till styrelsens ordförande. Stämman beslutade om ändring av bolagsordningens bestämmelser om sättet för annonsering av kallelse till bolagsstämma på sätt som föreslagits av styrelsen. Styrelsen bemyndigades att besluta om nyemission av aktier av serie B och konvertibla skuldebrev/förlagsbevis utbytbara mot aktier av serie B begränsat till att sammanlagt högst 1 500 000 aktier kan utges på grund av bemyndigandet. Stämman beslutade om inrättande av valberedning inför årsstämman 2011 bestående av styrelsens ordförande Sören Härnblad, Birgitta Härnblad, Leif Mellqvist och Anders Ericsson. Årsstämman fastställde också principer för ersättning till bolagsledningen i enlighet med styrelsens förslag. Stockholm den 5 maj 2010, kl 17:50 HEBA Fastighets AB (publ) Styrelsen Frågor besvaras av VD Lennart Karlsson, tel 08-442 44 40