Heimstaden har framgångsrikt emitterat ytterligare obligationer om SEK 250 miljoner

EJ FÖR DISTRIBUTION I ELLER TILL, ELLER TILL NÅGON PERSON SOM BEFINNER SIG I ELLER ÄR BOSATT I USA, DESS TERRITORIUM OCH BESITTNINGAR (INKLUSIVE PUERTO RICO, DE AMERIKANSKA JUNGFRUÖARNA, GUAM, AMERIKANSKA SAMOA, WAKEÖARNA, NORDMARIANERNA, VARJE DELSTAT I USA OCH DISTRICT OF COLUMBIA) ELLER TILL NÅGON AMERIKANSK PERSON (U.S. PERSON, SÅSOM DEFINIERATS I REGULATION S I UNITED STATES SECURITIES ACT OF 1933, I DESS NUVARANDE LYDELSE) ELLER NÅGON JURISDIKTION DÄR UTGIVANDE, PUBLICERING ELLER DISTRIBUTION AV DETTA DOKUMENT ÄR FÖRBJUDET ENLIGT LAG. DISTRIBUTION AV DETTA DOKUMENT KAN STRIDA MOT LAG I VISSA JURISDIKTIONER (I SYNNERHET USA OCH STORBRITANNIEN).

Obligationsemission

Heimstaden AB (publ) (”Heimstaden”) har framgångsrikt emitterat ytterligare obligationer om SEK 250 miljoner under Heimstadens upp till SEK 1 750 miljoner seniora icke säkerställda obligationer med ISIN SE0012622249, vilket innebär att den totala utestående volymen är SEK 1 750 miljoner.

Obligationerna har en löptid om fyra år och en rörlig ränta om 3 månaders STIBOR plus 325 baspunkter och slutligt förfall 31 maj 2023. Heimstaden avser att ansöka om upptagande till handel av obligationerna på Nasdaq Stockholms företagsobligationslista.

Nordea har varit Sole Bookrunner i samband med emissionen och Gernandt & Danielsson har varit legal rådgivare.

Ingvor Sundbom, CFO       +46 707 88 66 50     ingvor.sundbom@heimstaden.com

Adam Lindh, Finanschef   +46 708 83 96 74       adam.lindh@heimstaden.com

Heimstaden är ett ledande fastighetsbolag i Nordeuropa med fokus på att förvärva, förädla, utveckla och förvalta bostäder och lokaler. Genom våra värderingar omtanke, nytänkande och autentiska, skapar vi värden för våra ägare och omtänksamma boenden för våra hyresgäster. Heimstaden har ca 40 680 lägenheter och ett fastighetsvärde om ca 83 mdkr värde. Heimstadens preferensaktie är noterad på Nasdaq First North Premier. Huvudkontoret är placerat i Malmö. Certified Adviser är Erik Penser Bank aktiebolag, 08-463 83 00 samt certifiedadviser@penser.se. För mer information se www.heimstaden.com