Heliospectra AB upprättar kontrollbalansräkning

TIS, APR 30, 2024 14:30 CEST

Styrelsen i Heliospectra AB (publ) ("Heliospectra" eller "Bolaget") har, i enlighet med 25 kap 13 § aktiebolagslagen, beslutat att inleda processen med att ta fram en kontrollbalansräkning för Bolaget att granskas av Bolagets revisor.

Styrelsen i Heliospectra har i samband med sammanställningen av finansiell rapport avseende årets första kvartal, skäl att misstänka att Bolagets egna kapital understiger hälften av bolagets registrerade aktiekapital. Med anledning härav har styrelsen, i enlighet med 25 kap 13 § aktiebolagslagen, initierat processen med att ta fram en kontrollbalansräkning att granskas av Bolagets revisor. Omedelbart efter det att kontrollbalansräkningen är upprättad och granskad av Bolagets revisor kommer styrelsen att publicera utfallet och, i förekommande fall, behandlas vid ordinarie bolagsstämma den 5e juni.  Arbetet vidtas omedelbart och styrelsen avser presentera denna kontrollbalansräkning i god tid inför stämman.

Denna information är sådan information som Heliospectra AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30 april 2024 kl. 14:30 CEST.

Heliospectra AB (publ) (Nasdaq First North Growth Market: HELIO) grundades 2006 i Sverige av växtforskare och biologer med visionen att göra kommersiell växtproduktion mer intelligent och resurseffektiv. Idag, med kunder på sju kontinenter, är Heliospectra världsledande inom intelligent belysningsteknik, ljuskontrollsystem och tjänster för växthus och kontrollerade odlingsmiljöer. I samarbete med odlare, tar Heliospectra fram kundanpassade LED-strategier och kontrollsystem för att automatisera produktionsplaner, förutsäga avkastning och övervaka växternas välmående och tillväxt med realtid-data och respons för att kunna leverera de konsekventa resultat odlare behöver.

Bolag HELIO är listat på Nasdaq First North Growth Market med Redeye AB som Certified Adviser.