Heliospectra ABs företrädesemission är nu registrerad hos Bolagsverket

Heliospectra AB genomförde, med stöd i bemyndigandet från extra bolagsstämman den 12 mars 2019, i april 2019 en riktad företrädesemission om högst 11 703 858 aktier till en teckningskurs om 4,50 kronor per aktie eller maximalt 52,7 miljoner kronor före emisionskostnader.

Den riktade företrädesemissionen är nu registrerad hos Bolagsverket. Det tecknades 11 703 858 aktier vilket inbringade 52,7 miljoner kronor före emissionskostnader till bolaget. Utspädningseffekten blev ca 25 %. Efter registrering uppgår antalet aktier till 46 815 434 och aktiekapitalet till 4 681 543,40 kronor.

Redeye är Heliospectras certifierade rådgivare för Nasdaq First North  - www.redeye.se
Certifiedadviser@redeye.se | +46 (0)8 121 576 90

Heliospectra AB (publ) (OTCQB: HLS, FIRST NORTH: HELIO) är världsledande inom intelligent belysningsteknik, ljusstyrningssystem och relaterade tjänster för växthus och kontrollerade växthusmiljöer. Med visionen att göra kommersiell växtproduktion mer ansluten och resurseffektiv, integrerar Heliospectra anpassade LED-belysningsstrategier med realtidsrespons och artificiell intelligens för att skapa förutsägbara och pålitliga affärsprognoser och skörderesultat. Heliospectra grundades 2006 och engagerar sig i att hjälpa odlare och kommersiella matproducenter på sex kontinenter att konsekvent öka avkastningen och producera grödor som ser bra ut, högt näringsmässigt värde, standardiserat medicinsk kvalitet, och som har en längre hållbarhet, skörd efter skörd. Heliospectra har tilldelats flera internationella utmärkelser och erkännanden. För mer information, besök https://www.heliospectra.com.

Denna information lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg för offentliggörande den 3:e maj 2019 kl.15.45 CET.