Heliospectra får order från CRG Pharma Inc. i Kanada

Publicerad onsdag 5 november 2020 klockan 15:00

Heliospectra AB (publ), världsledande inom intelligent belysningsteknik för växthus och kontrollerade odlingsmiljöer, tillkännager att företaget har fått en ny order från CRG Pharma Inc. i British Columbia, Kanada.  Ordern är på Heliospectras fullt justerbara ELIXIA LED-belysningslösning och värdet uppgår till $189 900 CAD.

Heliospectras fullt justerbara ELIXIA LED-belysningslösning är designad för odlingsmarknaden och baserad på mer än ett decennium av forskning och erfarenhet av att odla under LED-belysning. ELIXIA har upp till fyra justerbara våglängder som tillåter kunden att själv designa ljusstrategier baserat på deras miljö och planta. ELIXIA är ett viktigt verktyg för alla växthus- och inomhusodlare som söker full kontroll och automatisering i deras odling och samtidigt vill leverera överlägsen kvalitet till sina kunder.

Beställningen kommer att levereras i 4: e kvartalet 2020

Heliospectra AB, Fiskhamnsgatan 2, 414 58 Göteborg
Telefon 031 40 67 10

info@heliospectra.com

Heliospectra AB (Nasdaq First North Growth MarketHELIO, samt North American ADR OTCQBHLSPY) grundades 2006 i Sverige av växtforskare och biologer med visionen att göra kommersiell växtproduktion mer intelligent och resurseffektiv. Idag, med kunder på sex kontinenter, är Heliospectra världsledande inom intelligent belysningsteknik, ljuskontrollsystem och tjänster för växthus och kontrollerade odlingsmiljöer. I samarbete med odlare, tar Heliospectra fram kundanpassade LED-strategier och kontrollsystem för att automatisera produktionsplaner, förutsäga avkastning och övervaka växternas välmående och tillväxt med realtid-data och respons för att kunna leverera de konsekventa resultat odlare behöver. För mer information, besök https://www.heliospectra.com.