Heliospectra öppnar nytt holländskt kontor

(Göteborg, Sverige, 1 mars 2024, kl. 14:45 CET) – Heliospectra AB, marknadsledare inom smart LED-belysningsteknik och ljusstyrsystem för optimerad tillväxt och energieffektivitet, annonserar öppnandet av sitt nya holländska kontor i Breda, Nederländerna.

Sedan förra månaden har Heliospectra haft ett holländskt kontor beläget på Neerloopweg 38 i Breda, Nederländerna. Kontoret är strategiskt beläget i ett område nära växthusmarknaden och odlingsindustrin för att kunna ge bra service och promota nätverkande.

”Nederländerna är en nyckelmarknad för Heliospectra där den lokala närvaron är mycket viktig. Med öppnandet av detta kontor har Heliospectra tagit det första stora steget mot att på ett effektivt sätt kunna ge god service till den holländska marknaden”, säger Bonny Heeren VD Heliospectra.

Heliospectra är en svensk leverantör av smarta LED-belysningslösningar med en unik modulär ljusplattform som sträcker sig från 325 – 1500 watt. Detta modulära system gör att Heliospectra kan förse varje växthus med den allra bästa ljusfördelningen och ljuskvaliteten. Oavsett om det är 40 % rött med 20 % blått eller standardspektrumet 90-5-5, har Heliospectra rätt spektrum för en rad olika plantor och syften.

Som man kan förvänta sig av ett företag med svenskt ursprung arbetar Heliospectra endast med komponenter av högsta kvalitet, som OSRAM och CREE för dioderna och Inventronics som strömförsörjningsenhet (PSU). Detta garanterar en pålitlig belysningsinstallation med mycket hög effektivitet och lång livslängd, vilket ger odlarna en LED-installation för framtiden!

"Vår avancerade mjukvara kommunicerar med lampans PSU och tar emot viktig information som lampans- och miljöns temperatur, driftstimmar och den harmoniska föroreningen på nätet. Denna data bearbetas sedan i vår mjukvara, vilket gör det möjligt för användare att noggrant övervaka statusen för sin belysningsinstallation och investering. Vi gör denna information så tydlig som möjligt med en visuell representation, samt push-notifikationer fö ruppdateringar i nutid. Vidare kan våra armaturer integreras med olika klimatdatorer enligt de senaste protokollen”, enligt Bonny Heeren.

Fördelar med Heliospectra:

• Svensk toppkvalitet

• Modulär design för optimal flexibilitet

• Brett utbud av lösningar från 325 till 1500 watt,

• Flexibla spektrumlösningar

• Feedback från PSU för noggrann bevakning

• Konkurrenskraftig prissättning för ett optimalt pris/kvalitetsförhållande

Nästa vecka 5–7 mars kommer Heliospectra att ställa ut på Horticontact i Gorinchem, Nederländerna, i monter B126. Missa inte att titta förbi för en demo av vår nya 1500W-lösning och kompletta systemlösning.

För mer information, besök https://heliospectra.com/. För att boka en demo eller för att lära dig mer om våra lösningar kontakta vårt säljteam på sales@heliospectra.com.

Heliospectra AB, Fiskhamnsgatan 2, 414 58 Göteborg
Telefon 031 40 67 10
info@heliospectra.com

Heliospectra AB grundades 2006 i Sverige av växtforskare och biologer med visionen att göra kommersiell växtproduktion mer intelligent och resurseffektiv. Idag, med kunder på sju kontinenter, är Heliospectra världsledande inom intelligent belysningsteknik, ljuskontrollsystem och tjänster för växthus och kontrollerade odlingsmiljöer. I samarbete med odlare, tar Heliospectra fram kundanpassade LED-strategier och kontrollsystem för att automatisera produktionsplaner, förutsäga avkastning och övervaka växternas välmående och tillväxt med realtid-data och respons för att kunna leverera de konsekventa resultat odlare behöver.