Nytt datum för årsstämma i Heliospectra AB (publ)

(Göteborg, Sverige, 2a maj 2023, kl 16:10) - Heliospectra AB meddelar nytt datum för bolagets årsstämma 2023. Det nya datumet för årsstämman är den 1 juni 2023 kl 14:00 i Göteborg. Ny kallelse till årsstämman kommer att publiceras separat idag den 2 maj 2023.

Ändringen av datumet för årsstämman görs för att säkerställa att stämman kommer att kunna genomföras på ett formellt korrekt sätt. Bolaget har inte erhållit en korrekt stämmoaktiebok inför den stämma som planerades att hållas den 3 maj 2023, vilket gör att en ny kallelse behöver ske för att möjliggöra en beställning av korrekt stämmoaktiebok. Inga förändringar i stämmans innehåll eller upplägg görs.

Den nya kallelsen till årsstämman kommer att publiceras på bolagets hemsida idag 2 maj 2023 samt i Dagens Industri och PoIT den 4 maj 2023.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Rebecca Nordin, Head of IR | +46 (0)72 536 8116 | ir@heliospectra.com

Denna information lämnades genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 2 maj 2023 kl. 16:10 CET.

Heliospectra AB (publ) (Nasdaq First North Growth Market: HELIO) grundades 2006 i Sverige av växtforskare och biologer med visionen att göra kommersiell växtproduktion mer intelligent och resurseffektiv. Idag, med kunder på sju kontinenter, är Heliospectra världsledande inom intelligent belysningsteknik, ljuskontrollsystem och tjänster för växthus och kontrollerade odlingsmiljöer. I samarbete med odlare, tar Heliospectra fram kundanpassade LED-strategier och kontrollsystem för att automatisera produktionsplaner, förutsäga avkastning och övervaka växternas välmående och tillväxt med realtid-data och respons för att kunna leverera de konsekventa resultat odlare behöver.

För mer information, besök https://www.heliospectra.com.

Bolag HELIO är listat på Nasdaq First North Growth Market med Redeye AB som Certified Adviser.