Nasdaq Stockholm godkänner ansökan om avnotering av Hemblas aktie

Hembla AB (publ) (”Hembla”) har genom pressmeddelande den 18 december 2019 meddelat att Hemblas styrelse ansökt om avnotering av Hemblas aktier från Nasdaq Stockholm. Nasdaq Stockholm har den 19 december 2019 godkänt denna ansökan samt beslutat att sista dag för handel i Hemblas aktie ska vara den 10 januari 2020.

Stockholm den 19 december 2019
Hembla AB (publ)

Jenny Wärmé, Head of Legal & Corporate Affairs, tfn +46 708 43 12 18

Informationen lämnades för offentliggörande den 19 december 2019 kl. 15.00 CET.

Hembla är ett fastighetsbolag med inriktning på bostäder i Storstockholmsregionen och andra tillväxtområden. Affärsidén är att äga och förvalta fastighetsbestånd med en successivupprustning av lägenheter i samband med den naturliga omsättningen av hyresgäster. Detta kan ske snabbt och kostnadseffektivt tack vare bolagets renoveringsmetod, som bl a innebär att ingen evakuering behöver ske. Bolaget skapar även betydande värden genom att utveckla byggrätter i befintliga bestånd. Marknadsvärdet för bolagets fastigheter uppgick per 30 september 2019 till drygt 33 508 MSEK. Det totala hyresvärdet uppgick per 30 september 2019 till 1 967 MSEK årligen. Uthyrningsgraden är hög med nästan obefintlig vakans. Hembla är noterat vid Nasdaq Stockholm.