Delårsrapport januari–mars 2008

Thalamus är nu ett konsultföretag

Januari-mars 2008
 Nettoomsättningen för kvarvarande verksamhet uppgick till 20,1 Mkr (21,2). Nettoomsättningen för avvecklade verksamheter uppgick till 22,2 Mkr (52,9).
 Periodens resultat för kvarvarande verksamheter efter skatt uppgick till -0,5 Mkr (-0,5). Periodens resultat efter skatt inklusive avvecklade verksamheter uppgår till 30,9 Mkr (0,6).
 Resultat per aktie uppgick till 3,05 kr (0,07). Resultat per aktie hänförligt till kvarvarande verksamhet uppgick till -0,05 kr (-0,05).
 Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgår till -8,3 Mkr (-3,5). Periodens kassaflöde uppgår till 50,7 Mkr (-5,6). Kassan vid periodens utgång uppgår till 83,4 Mkr (20,8).
 Thalamus Networks avyttrade dotterbolaget Thalamus Operations AB. Den koncernmässiga realisationsvinsten uppgick till 37,3 Mkr.
 Styrelsen har föreslagit årsstämman en utdelning på 6 kr per aktie.
 Renodlingen av verksamheten har fortsatt enligt plan, och är nu helt inriktad på konsultverksamhet inom drift och IT-infrastruktur. Spetskompetens finns inom Microsoft, Citrix och VMware, framför allt för virtuella nätverk, servermiljöer och standardarbetsplatser.

Väsentliga händelser efter periodens utgång
 Per den 4 april 2008 har avtal träffats om försäljning av aktierna i dotterbolaget Fiberdata Integration AB, vilket är ett led i realiseringen av den nya strategin som innebär en fokusering på att leverera lösningar och konsulttjänster för infrastruktur och drift. Realisationsförlusten uppgår preliminärt till cirka 5 Mkr, vilket har beaktats i moderbolaget och koncernen per 31 mars 2008.

För mer information, vänligen kontakta:
Kristina Englund, VD
Thalamus Networks AB (publ)
Box 11129, 161 11 BROMMA
E-post: kristina.englund@thalamus.se