Hifab etablerar sig i Uppsala under ledning av Viktor Wadelius

Hifab fortsätter att utvecklas och etablerar sig nu i Uppsala under ledning av Viktor Wadelius, som rekryterats som Affärschef. Teamet består till en början av fyra personer med planen att fortsätta växa under året.

- Uppsala och Stockholm utvecklas i hög takt där regionerna växer allt mer samman och många av våra kunder finns etablerade på bägge orter. Vi ser stora synergier där vi kan erbjuda lokala team av projektledare i kombination med strategisk rådgivning och kompetens inom teknisk förvaltning. Viktor och gänget som startar upp i Uppsala bidrar med lång erfarenhet och ny kompetens inom ledning och teknik som stärker oss som bolag, säger Nicke Rydgren, VD på Hifab.

Hifab i Uppsala består till en början av Bo Liljestrand, Isabella Mård, Mathias Lind och Viktor Wadelius. Tillsammans har de lång erfarenhet inom samhällsbyggnad – från mindre utredningar till stora projekt eller stöd under förvaltningsskedet. Teamet har spetskompetens inom bland annat kulturmiljö, medicinska gasanläggningar, installationer och digitaliserade arbetssätt inom granskning och samordning med stöd av 3D och VR.

Viktor Wadelius som leder satsningen har lång erfarenhet inom samhällsbyggnad och har arbetat med allt ifrån komplexa renoveringsprojekt i kulturhistorisk känslig miljö till nybyggnation av skolor och bostäder. Han kommer senast från PE Teknik & Arkitektur där han haft rollen som sektionschef för Uppsalakontoret. I rollen som Affärschef på Hifab kommer han att leda satsningen samt ansvara för teamets fortsatta tillväxt och utveckling:

- Jag ser fram emot att vara med och bygga upp Hifabs erbjudande i Uppsala tillsammans med mina kollegor lokalt, från Stockholm och övriga orter. Vi har ett starkt team på plats redan från start, med förmåga att hjälpa våra kunder med både rådgivning och ledning i samhällsbyggnadsprojekt, säger Viktor Wadelius, Affärschef på Hifab.

För ytterligare information kontakta:

Emma Johansson
CMO & Kommunikationschef
emma.johansson@hifab.se

Hifab är ett konsultbolag inom fastigheter och samhällsbyggnad. Vi erbjuder oberoende rådgivning och ledning där vi hjälper våra kunder med strategi i förändring, ledning i projekt och tekniska tjänster i drift och förvaltning. Hifab grundades 1947, omsätter 300 miljoner och finns representerade över hela Sverige. Läs mer på hifab.se.

Hifab är noterat på Nasdaq First North Growth Market och vår Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB. Tel: +46 8 5030 1550. E-post: ca@mangold.se