Hifab Group utser Amanda Tevell till Vice VD

Hifab Group har idag utsett Amanda Tevell till Vice VD. Amanda har arbetat på Hifab sedan november 2022, både som en del av koncernledningen och som VD för dotterbolaget Hifab Advisory. Med rollen som Vice VD får hon ett förtydligat mandat att fortsätta utveckla bolagets affär och erbjudande. Hon kvarstår samtidigt i sin roll som VD för Hifab Advisory och aktiv rådgivare i kunduppdrag.

Amanda Tevell är sedan november 2022 VD för Hifabs dotterbolag Hifab Advisory, som erbjuder strategiska rådgivningstjänster till beslutsfattare inom fastigheter och samhällsbyggnad. Hon ingår i ledningsgruppen för Hifab Group där hon har det övergripande ansvaret för koncernens strategi- och hållbarhetsarbete.

- Jag är glad över att kunna presentera Amanda Tevell som vice VD för Hifab. Hon är en inspirerande och effektiv ledare med unik förståelse för den omställning vår bransch står inför. Amanda har varit en nyckelperson i den vändning bolaget påbörjade under 2022 och rollen som vice VD förtydligar hennes mandat att vara med och leda hela gruppens utveckling, säger Nicke Rydgren, VD för Hifab Group.

Amanda Tevell har lång erfarenhet inom samhällsbyggnad och de senaste tio åren har hon i olika roller fokuserat på branschens hållbarhetsomställning och de affärsmässiga effekterna.

- Jag är stolt över det här uppdraget och ser fram emot att intensifiera mitt fokus på att bygga nästa generations konsultbolag inom fastigheter och samhällsbyggnad. Vårt mål är att bli bäst på att hjälpa våra kunder möta den förändring de ställs inför. För oss handlar det om att framtidssäkra vår kompetens och förstå både kortsiktiga och långsiktiga behov. Då kan vi som konsulter ta ansvar och bidra till en positiv utveckling, säger Amanda Tevell, Vice VD för Hifab Group.

Amanda tillträder rollen som Vice VD per omgående.

För ytterligare information kontakta:

Emma Johansson
CMO & Kommunikationschef
emma.johansson@hifab.se

Nicke Rydgren
nicke.rydgren@hifab.se

Hifab är ett konsultbolag inom fastigheter och samhällsbyggnad. Vi erbjuder oberoende rådgivning och ledning där vi hjälper våra kunder med strategi i förändring, ledning i projekt och tekniska tjänster i drift och förvaltning. Hifab grundades 1947, omsätter 300 miljoner och finns representerade över hela Sverige. Läs mer på hifab.se.

Hifab är noterat på Nasdaq First North Growth Market och vår Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB. Tel: +46 8 5030 1550. E-post: ca@mangold.se