Hifab projektleder elektrifieringssatsning i Etiopien

Hifab med partners har skrivit ett konsultkontrakt med Ethiopian Electric Authority, EEP, för att ansvara för projektledning, projektering och byggande av nationellt centrum för övervakning och kontroll av Etiopiens elsystem.

Projektet finansieras av franska utvecklingsmyndigheten AFD och startar i januari 2019. Projektet beräknas löpa på fram till 2021 och har en konsultbudget på 5 MEURO.

– Det är positivt att vi börjar få fart på vår internationella affär igen efter en tuff period. Vårt erbjudande på den internationella marknaden för transmission och elektrifieringsuppdrag är fortsatt starkt, och nu jobbar vi vidare på att utveckla den delen av Hifab, säger Patrik Schelin, VD på Hifab.

För ytterligare information kontakta:
Patrik Schelin, CEO
Hifab Group AB
telefon 010-476 60 00

Hifab erbjuder projektledning och rådgivning globalt för hållbar utveckling. Hifab grundades redan 1947 och är noterat på NASDAQ First North. Koncernen har ca 350 medarbetare fördelade på 10 kontor i Sverige och 3 dotterbolag utomlands. Hifab är verksamt inom bygg, miljö och bistånd och omsätter ca 475 MSEK. Hifabs Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB. Tel: +46 8 5030 1550. E-post: CA@mangold.se

Taggar: