Hifab rekryterar ny affärschef för Byggnader

Ej regulatorisk information. Hifab har rekryterat Ola Ågren som ny affärschef för området Byggnader. Han kommer närmast från Projektgaranti där han varit regionchef.

– Jag är väldigt glad att vi har fått Ola med på tåget då han är en viktig del i vår satsning på ett strategiskt säljarbete, säger Klas Eldebrandt, Marknadsområdeschef. Stockholmsregionen är en mycket het marknad och vi har tillsatt två affärschefer som ska driva det långsiktiga arbetet med större och mer komplexa affärer och fokusera på våra prioriterade kunder.

Ola Ågrens långa konsulterfarenhet och gedigna kunskap inom projektledning och att sälja in hela projektorganisationer passar perfekt in i Hifabs satsning. I sin nya roll kommer Ola leda samordningen i Mellansverige tillsammans med Eva Woojärv, affärschef för Anläggning & Infrastruktur.

Ola kommer in med stora ambitioner och han kommer även fungera stöttande för Hifabs chefer i deras vardag.

Klas Eldebrandt, Marknadsområdeschef Mitt

Hifab erbjuder projektledning och rådgivning globalt för hållbar utveckling. Hifab grundades redan 1947 och är noterat på NASDAQ OMX First North. Koncernen har ca 350 medarbetare fördelade på 10 kontor i Sverige och 3 dotterbolag utomlands. Hifabs är verksamt inom bygg, miljö och bistånd och omsätter ca 475 MSEK. Hifabs Certified Adviser är Remium Nordic AB.

Taggar:

Citat

Jag är väldigt glad att vi har fått Ola Ågren med på tåget då han är en viktig del i vår satsning på ett strategiskt och långsiktigt försäljningsarbete.
Klas Eldebrandt, Marknadsområdeschef