Information avseende tvist

Hifab Group AB har mottagit en stämningsansökan från konkursboet till ett tidigare dotterbolag, Rimp AB. Kravet hänför sig till tiden före Thalamus förvärv av Hifab. Stämningsansökan avser bland annat återvinning i konkurs, med hänsyn till att dotterbolaget skulle varit på obestånd när transaktioner genomfördes. Hifab bestrider att så var fallet samt att någon extern borgenär lidit skada. Det samlade kravet uppgår till ca 47 msek. Efter inhämtande av juridisk rådgivning bestrider styrelsen kravet. Hifab gör därför ingen avsättning med anledning av det framställda kravet.

kontakta CEO Jan Skoglund

Hifab erbjuder projektledning och rådgivning globalt för hållbar utveckling och optimering av kundens resurser. Hifab grundades redan 1947 och är noterat på NASDAQ OMX First North. Koncernen har ca 425 medarbetare fördelade på 15 kontor i Sverige och 3 dotterbolag utomlands. Hifabs är verksamt inom bygg, miljö och bistånd och omsätter ca 450 MSEK. Hifabs Certified Adviser är Remium AB.