Jernhusen väljer hifab som samarbetspartner

Hifab har tecknat ett nationellt avtal som leverantör av samtliga konsulttjänster, för både projektledning och projektering. En stor projektportfölj och en stor mängd mark och byggrätter i attraktiva lägen gör Jernhusen till en av de mest intressanta fastighetsägarna i landet.

Jernhusen äger och utvecklar fastigheter längs de svenska järnvägarna. Jernhusens övergripande mål är att främja kollektivt resande utvecklas stationsområdena i bland annat Stockholm, Göteborg och Malmö med -kontor och handel. Framöver kommer också projekt startas för utveckling av nya depå- och godsterminalområden. I den dagliga förvaltningen av stationer, depåer och kombiterminaler finns stora behov av teknikkonsulter.

Ramavtalet gäller under 2 år med option på förlängning.

kontakta CEO Jeanette Saveros
Hifab Group AB
telefon 010-476 60 00

Hifab erbjuder projektledning och rådgivning globalt för hållbar utveckling. Hifab grundades redan 1947 och är noterat på NASDAQ OMX First North. Koncernen har ca 425 medarbetare fördelade på 15 kontor i Sverige och 3 dotterbolag utomlands. Hifabs är verksamt inom bygg, miljö och bistånd och omsätter ca 480 MSEK. Hifabs Certified Adviser är Remium AB.