Nya styrelseledamöter i Hifab Groups styrelse

Vid årsstämman den 7 maj 2024 valdes Christina Kazeem, VD för Link Arkitektur och Thomas Tranberg, Vice VD och ansvarig för kommersiella fastigheter på Bonnier Fastigheter, in som ordinarie styrelseledamöter i styrelsen för Hifab Group AB.

Christina Kazeem har stor erfarenhet av samhällsbyggnads- och kommunikationsbranschen. Hon är utbildad civilingenjör vid KTH i Stockholm och har under sin karriär haft flertalet ledande roller, bland annat VD för ETTELVA Arkitekter samt styrelseuppdrag i Castellum, Tomorrow China med flera. Sedan september 2022 är hon VD för LINK Arkitektur.

Thomas Tranberg är utbildad civilingenjör vid KTH i Stockholm och har sin bakgrund inom bygg- och fastighetsbranschen. Genom sitt yrkesliv har han haft flera ledande roller på Skanska och arbetat såväl nationellt som internationellt. Sedan 2011 är han Vice VD för Bonnier Fastigheter och sedan 2020 även Chef för kommersiella fastigheter på samma bolag.

- Det känns kul att välkomna Christina och Thomas in i styrelsen. Hifab befinner sig i en spännande fas där vi lyckats skapa en positiv förflyttning av hela bolaget. Nu ska vi ta nästa steg och fortsätta vår resa mot att bli ett än mer lönsamt bolag och stärka vår position som oberoende rådgivare och projektledare inom samhällsbyggnad. Här kommer Christina och Thomas kunna bidra med värdefull input och nya infallsvinklar kring de områden som driver vår utveckling, säger Karin Annerwall Parö, styrelseordförande i Hifab Group AB.

Styrelsen för Hifab Group består nu av ordförande Karin Annerwall Parö, ledamöterna Petter Stillström, Mikael Sjölund, Christina Kazeem, Thomas Tranberg samt arbetstagarledamoten Anna Wahlberg.

För ytterligare information kontakta:

Emma Johansson
CMO & Kommunikationschef
emma.johansson@hifab.se

Nicke Rydgren
nicke.rydgren@hifab.se

Hifab är ett konsultbolag inom fastigheter och samhällsbyggnad. Vi erbjuder oberoende rådgivning och ledning där vi hjälper våra kunder med strategi i förändring, ledning i projekt och tekniska tjänster i drift och förvaltning. Hifab grundades 1947, omsätter 300 miljoner och finns representerade över hela Sverige. Läs mer på hifab.se.

Hifab är noterat på Nasdaq First North Growth Market och vår Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB. Tel: +46 8 5030 1550. E-post: ca@mangold.se