Tung projektledningserfarenhet viktig när Hifab tillsätter ny marknadsområdeschef norr

Cecilia Cederloo är ny marknadsområdeschef för Hifab norr

Cecilia Cederloo är Hifabs nya marknadsområdeschef för marknadsområde norr. Hon har ägnat sig åt projektledning i hela sitt yrkesverksamma liv och kommer senast Från Prenova Bygg och Projektutveckling där hon varit VD. Innan dess var Cecilia regionchef för Sweco Management Mitt där hon bland annat startade upp en project management-avdelning i Gävle. Från den 1 maj är Cecilia ansvarig för Hifabs verksamhet i norra Sverige, vilket sträcker sig från Gävle hela vägen upp till Luleå.

Jag möter upp Cecilia efter hennes första dag på jobbet. Hon är lite trött efter en intensiv dag full med möten men det glittrar i hennes ögon när hon pratar om Hifabs stora potential och möjligheten att få driva en utvecklingsresa på Hifab och i norra Sverige.

– Jag ser Hifab som ett företag med en stabil grund som lutar sig mot tung erfarenhet och har en fin familjära stämning internt. Det tycker jag är mycket lovande. Här känner jag mig genast välkommen och det här intrycket vill vi givetvis förmedla vidare till kunden.

Hifab befinner sig i en expansiv fas i regionen och Cecilia ser mycket positivt på framtiden.

– Det finns så många möjligheter i Marknadsområde norr där vi framför allt vill utveckla våra tillväxtkontor i Gävle och i Umeå. I Umeå har vi dessutom en erfaren avdelningschef på plats, Stefan Bäcklund, som kommer kunna leda expansionen mot Luleå. Vi är även väldigt starka inom området kulturmiljö här i norr och den kompetensen vill vi ta vidare och sprida nationellt.

Cecilia pratar om vikten av att alla medarbetare känner sig delaktiga när ett företag utvecklas och gör förändringar under kort tid. Hon är angelägen om att hennes team är en del av uppbyggnaden.

– Hela min filosofi som ledare utgår från att vi bygger upp något tillsammans. Varje individ har något att tillföra och är en viktig pusselbit för att få till en helhet. Genom delaktighet, medansvar, och gemensamt ägande av utvecklingen når vi framgång.

Vad tar du med dig från tidigare arbetserfarenhet?

Det jag har lärt mig under mina 15 år inom projektledning är att starka och långsiktiga kundrelationer slår det mesta. Har man en hög affärsmässighet och stort intresse för kunden så kommer man långt. Det ska vi på Hifab i norr bli bäst på!

Emma-Lisa Runius, kommunikationsansvarig

Hifab erbjuder projektledning och rådgivning globalt för hållbar utveckling. Hifab grundades redan 1947 och är noterat på NASDAQ First North. Koncernen har ca 310 medarbetare fördelade på 10 kontor i Sverige och 3 dotterbolag utomlands. Hifabs är verksamt inom bygg, miljö och bistånd och omsätter ca 445 MSEK. Hifabs Certified Adviser är Mangold Fondkommission AB. Tel: +46 8 5030 1550. E-post: CA@mangold.se

Taggar:

Citat