Årets djurtransportör 2014 kommer från Åstorp

Djuromsorg, punktlighet och stort kundfokus gör att HKScan Agri, HKScans inköpsavdelning, utsett Harald Pommer, Harald Pommer Åkeri i Åstorp, till Årets djurtransportör 2014.

– Vi är mycket stolta över våra svenska djurtransportörer och vill genom utmärkelsen Årets djurtransportör lyfta fram den transportör som vi anser gjort en extra bra insats under året. Våra djurtransportörer är en mycket viktig länk mellan HKScan Agri och våra svenska leverantörer av nöt, lamm och gris. Det är tack vare detta goda samarbete som vi kan erbjuda kött- och charkprodukter från Scan med 100% svenskt kött året om, säger Torbjörn Lithell, Inköpsdirektör HKScan Agri.

Årets djurtransportör är ett etablerat hedersomnämnande och vinnare utses bland HKScan Agris djurtransportörer. Genom utmärkelsen vill vi på HKScan Agri förmedla den mycket positiva respons vi kontinuerligt får från våra djurleverantörer tillbaka till våra transportörer. Nomineringen till Årets djurtransportör har skett av HKScan Agris transportplanerare, som dagligen har kontakt med våra inköpare och leverantörer. De nominerade transportörerna har bedömts enligt kriterierna:

- Har bra djuröga och främjar djurens naturliga beteende vid transport så att de mår bra.

- Framåtanda genom kontinuerlig utveckling och nytänk för att förbättra sin verksamhet.

- Professionell affärspartner som sätter kunden och djurleverantörernas önskemål i fokus.

Motivering till Årets djurtransportör 2014:
Harald Pommer kör smågrisar för HKScan sedan 1979. Han är mycket uppskattad av de cirka 35 leverantörer som han hjälper med framför allt mellangårdstransporter. Harald har en välfungerande lastbil ämnad för djurtransporter och som tål även de varmaste sommardagar. Harald har ett gott djuröga och det lugn som krävs för att vara en god transportör.

För ytterligare information kontakta:
Torbjörn Lithell, Inköpsdirektör HKScan Sweden, telefon: 08-725 83 03
Elisabeth Svensson, Kommunikationsansvarig HKScan Agri, telefon: 044-19 40 63
Harald Pommer, Årets djurtransportör 2014, telefon: 070-243 19 33

HKScan är den ledande experten på kött i Norden. Vi säljer, marknadsför och producerar ansvarsfullt producerade, högkvalitativa gris-, nöt-, fjäderfä- och lammprodukter, förädlade köttprodukter samt färdigmat under starka varumärken. Våra kunder finns i sektorerna detaljhandel, livsmedelstjänster, industri och export och våra hemmamarknader utgörs av Finland, Sverige, Danmark och Baltikum. Vi exporterar till närmare 50 länder. HKScans nettoomsättning uppgår till 2,1 miljarder euro och koncernen har cirka 7 700 anställda, vilket gör HKScan till ett av Europas ledande köttföretag.

Citat

Torbjörn Lithell, Inköpsdirektör HKScan Agri