2000-de deltagaren på Hogia Projektledarutbildning

2000-de deltagaren på Hogia Projektledarutbildning Morgan Johnson från Starka Betongindustri anmälde sig i dagarna som den 2000-de deltagaren till Hogias Projektledarutbildning i Malmö. Svensk Byggindustri har sedan ett år tillbaka avtal med Hogia i syfte att öka kompetensen om de mjuka värdena i ledarskapet för anställda inom branschen. Hogia har sedan 1996 genomfört Projektledarutbildningar med deltagare från många olika branscher och storlekar på företag. Utmärkande för Hogias Projektledarutbildning är just den stora vikt man lägger vid de mjuka värdena - människokännedom, kommunikation och konflikthantering, som parallellt med de rent projekttekniska kunskaperna tar ett helhetsgrepp på Projektledarrollen. "Jag valde denna utbildning då jag uppfattade innehållet som "helt rätt i tiden", säger Morgan Johnson. "Det känns oerhört stimulerande att erbjuda kvalitativ utbildning som ligger helt i linje med framtidens ledarskap", menar Anna-Karin Bröms, VD för Hogia Institutet. "Vi ser fram emot att skriva fler avtal i framtiden och har precis undertecknat ett samarbete kring ett ledarskapsprogram med Grafiska Företagens Förbund." Hogia Institutets projektledarutbildning finns i Göteborg, Stockholm och Malmö. Hogia Institutet AB, med huvudkontor i Göteborg, är ett företag i Hogia- gruppen. Hogia grundades 1980 och består i dag av ett 25-tal bolag. Företagen i gruppen är verksamma inom administrativa programvaror, transportledningssystem och utbildning. För ytterligare information vänligen kontakta Anna-Karin Bröms, VD Hogia Institutet AB. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/29/20020529BIT00180/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/29/20020529BIT00180/wkr0002.pdf