Hogia och Microsoft i nära samarbete

Hogia och Microsoft i nära samarbete Hogia har som första svenska programvaruföretag tecknat avtal med Microsoft Business Solutions om att i nära samarbete utveckla programmoduler för Microsoft Business Solutions - Axapta. Microsofts affärssystem Axapta kommer framöver att innehålla funktioner för löneadministration från Hogia - ett område där Microsoft saknar egenutvecklade program. Samarbetet är ett första steg i ett nordiskt samarbete där målgruppen är företag med kontor i flera länder, men även kommuner, statliga företag och landsting - en marknad som bara i Sverige beräknas till närmare en halv miljard kronor. Programvarorna kommer att säljas via Microsoft Certified Business Solution Partners "Samarbetet mellan Hogia och Microsoft Business Solutions kommer att ytterligare stärka dom redan goda relationerna mellan Hogia och Microsoft. Samarbetet kommer också att leda till att vi nu kan erbjuda våra Axapta-kunder en än mer komplett lösning innehållande lönesystem mm. Satsningen kommer att öppna nya dörrar för våra partners och skall ses som början på en långsiktig strategisk satsning att öka vår marknadsandel", säger Michael Uhman Vd på Microsoft Business Solutions. För ytterligare information kontakta Christer Lindberg, vice Vd Hogia- gruppen, tfn 0303-666 07, e-post christer.lindberg@hogia.se eller Michael Uhman tfn 08-566 168 00, e-post muhman@microsoft.com Affärsområdet Hogia PA ingår som ett av flera affärsområden i Hogia- gruppen. Hogia PA har under de senaste 10 åren tiodubblat sin omsättning och är Sveriges ledande leverantör av löne- och personaladministration. Företaget omsätter 110 miljoner kronor och planerar för fortsatt tillväxt, bland annat genom nya verksamheter i Norge, Finland och Danmark. Microsoft Sverige är sedan januari 1998 användare av Hogias löne- och personalsystem, en lösning där de anställda matar in arbetstidsavvikelser via intranätet och får ut sina lönebesked på webben - en lösning som Hogia har närmare 20 000 användare av. Microsoft Business Solutions, som innefattar Great Plains®, Microsoft bCentral(tm) och Navision a/s, tillhandahåller ett brett sortiment av affärssystem utvecklade för att hjälpa små och medelstora företag att komma närmare sina kunder, medarbetare, partner och leverantörer. Med lösningar från Microsoft Business Solutions kan du automatisera hela affärsprocesser som omfattar ekonomi, distribution, projektredovisning, e-handel, personal- och lönehantering, tillverkning, logistik, affärsstyrning, försäljning samt kundservice och support. Mer information om Microsoft Business Solutions finns på: http://www.navision.se eller http://www.microsoft.com/BusinessSolutions Bilder: Michael Uhman, Vd Microsoft Business Solutions (t v) och Christer Lindberg, vice Vd Hogia-gruppen (t h) ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/30/20030130BIT00550/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/01/30/20030130BIT00550/wkr0002.pdf