Pressinformation från Hogia

År 2001 gick fler börsnoterade IT-företag med förlust än med vinst. År 2001 gick Hogia med vinst för 11:e året i rad. Hogia-gruppens resultat blev 5 (3) Mkr och omsättningen 278 (309) Mkr. Mycket stora satsningar gjordes under året på företagets nya affärssystem och på ett antal verksamhetskritiska programvaror för transportsektorn. Hogia är något så udda i IT-branschen som ett renodlat familjeföretag, utan externt ägande och utan tanke på börsnotering. Verksamheten är helt självfinansierad, med långsiktighet som nyckelord. Hogia-priset, instiftat för att uppmärksamma insatser för ett sunt och långsiktigt företagande, tilldelades 2001 biskop emeritus Helge Brattgård. För ytterligare upplysningar kontakta Bert-Inge Hogsved, VD för Hogia- gruppen, på telefon 0303-66 740 alt e-post: bert-inge.hogsved@hogia.se Hogia-gruppen består i dag av 25 bolag som är verksamma inom något av områdena administrativa programvaror, transportledningssystem och utbildning. Huvudkontoret ligger i Stenungsund och övriga orter där Hogia finns är Stockholm, Göteborg, Örebro, Oslo och Vasa. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/04/20020404BIT00630/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/04/20020404BIT00630/wkr0002.pdf