Sprays medlemmar sparar pengar med Hogias skatteprogram

Sprays medlemmar sparar pengar med Hogias skatteprogram Spray och Hogia har inlett ett samarbete. Samarbetsavtalet innebär bland annat att samtliga medlemmar i privatekonomitjänsten Spray Smart nu erbjuds ett komplett skatteprogram. Detta gör att medlemmarna nu sparar pengar samtidigt som de förenklar sitt deklarationsarbete och får möjlighet att hitta felaktigheter och eventuella avdrag som kan göras i deklarationen. Hogia Skatt Privat är ett komplett program för deklaration, skatteberäkning och skatteanalyser. Med hjälp av olika guider läggs rätt blanketter upp och man får hjälp så att rätt uppgifter fylls i och att dessa hamnar på rätt ställe i deklarationen. Den inbyggda deklarationskontrollen kontrollerar innehållet i deklarationen, varnar för felaktigheter och tipsar om avdragsmöjligheter. När deklarationen är klar räknar programmet ut skatten och anger om man skall betala in extra skatt eller om det blir pengar tillbaka. I Hogia Skatt Privat ingår även en värdepappershanterare som underlättar hantering och deklaration av aktier och fonder. De aktuella deklarationsvärdena i värdepappersportföljen kan importeras till skatteprogrammet och dessa värden för då in på rätt blankett. Inget vidare deklarationsarbete behöver göras i denna del. Spray Smart är en medlemsbaserad privatekonomisk tjänst som erbjuder medlemmarna de bästa avtalen på dyra hushållstjänster inom privatekonomin. I ett exklusivt avtal med Hogia kan de nu erbjuda sina medlemmar att köpa Hogia Skatt Privat med en rejäl rabatt. För ytterligare information, vänligen kontakta: Sebastian Pehrson Spray Smart Telefon 08-527 90 206, 0708 72 05 13 e-post: sebastian.pehrson@spray.se Fredrik Pallin Spray Network AB Telefon via Sprays pressjour: 08-527 90 722 e-post: fredrik.pallin@spray.se Se även http://www.spray.se/press Wibeke Mörch Hogia Redovisning & Revision AB Telefon 031-733 08 63 e-post: wibeke.morch@hogia.se Om Spray: Spray är ett mediabolag med fokus på interaktiva konsumenttjänster. Företaget har tre affärsområden och intäktsmodeller: Portalen www.spray.se har 1,6 miljoner unika användare i månaden och 500 000 aktiva medlemmar. Spray Internetaccess är en av privatmarknadens största ISP. Spray Smart är en medlemsbaserad privatekonomisk tjänst som erbjuder medlemmarna de bästa avtalen inom privatekonomi. Spray ingår i Lycos Europe och bildar ett av Europas mest besökta portalnätverk. Lycos Europe, som har verksamhet i 14 länder, är noterat på Neuer Markt och ägs bl a av Terra Lycos, Bertelsmann, Spray (fd Ventures) AB, och Investor. Om Hogia: Hogia består av 28 bolag verksamma inom någon eller några av områdena programvaror, datakommunikation och utbildning. Omsättningen för gruppen är 309 miljoner kronor och antalet anställda är ca 400. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/08/20020408BIT00430/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/08/20020408BIT00430/wkr0002.pdf