Goda förutsättningar att utveckla sågverket i Rundvik

Report this content

Holmen och SCA har nu genomfört en förstudie avseende gemensamt sågverk i Rundvik i Västerbottens län. Förstudien visar att förutsättningarna för att tillsammans skapa en storskalig och konkurrenskraftig verksamhet är goda. Arbetet fortsätter nu för att utvärdera de olika utvecklingsalternativ som identifierats.

Holmen producerar sågade och förädlade trävaror till snickeri-, byggindustri och bygghandel. Efter förvärvet av Martinsons 2020 erbjuder Holmen även kundanpassade lösningar i KL- och limträ för ett klimatsmart och storskaligt träbyggande.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Per Mårtensson, Kommunikationschef Holmen, 070-331 83 28

Holmens verksamhet utgår från skogens kretslopp och de förnybara produkter vi kan skapa av det. Våra affärsområden är Skog, Trävaror, Kartong, Papper och Energi. Vi är 3 500 medarbetare som skapar värde för aktieägare, kunder och samhälle. Vår omsättning uppgick 2022 till nästan 24 Mdkr och aktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Large Cap. Välkommen att besöka holmen.com för mer information.