Holmen och SCA utreder nytt sågverk i Rundvik

Report this content

Holmen och SCA har beslutat att genom en förstudie utreda förutsättningarna för att tillsammans bygga ett nytt storskaligt sågverk i Rundvik i Västerbottens län.

Förstudien, som enbart omfattar produktionssamarbete vid sågverket i Rundvik, inleds omedelbart och beräknas vara klar under våren 2023.

Holmen producerar sågade och förädlade trävaror till snickeri-, byggindustri och bygghandel. Efter förvärvet av Martinsons 2020 erbjuder Holmen även kundanpassade lösningar i KL- och limträ för ett klimatsmart och storskaligt träbyggande.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Stina Sandell, Hållbarhets- och kommunikationsdirektör, Holmen, 073 986 51 12

Holmens verksamhet utgår från skogens kretslopp och de förnybara produkter vi kan skapa av det. Våra affärsområden är Skog, Energi, Trävaror, Kartong och Papper. Vi är 3 500 medarbetare som skapar värde för aktieägare, kunder och samhälle. Vår omsättning uppgick 2021 till drygt 19 Mdkr och aktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Large Cap. Välkommen att besöka holmen.com för mer information.