Holmen stärker koncernledningen – RÄTTELSE

Report this content

Rättelse avseende felaktig hänvisning till MAR i pressmeddelandet. Tidigare pressmeddelande innehöll en felaktig hänvisning till EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen gällande byte av CFO anses inte utgöra insiderinformation och hänvisningen till MAR har tagits bort.

För att ytterligare stärka Holmens position och konkurrenskraft kommer Anders Jernhall, vice VD och CFO, fokusera på strategiska frågor i en renodlad roll som vice VD. Stefan Loréhn kommer tillträda som ny CFO under våren 2025.

– Genom att renodla rollerna på det här sättet stärker vi förmågan att utveckla koncernen, säger Henrik Sjölund, VD och koncernchef i Holmen. Med sin analytiska förmåga och strategiska blick är Anders central för Holmens utveckling. Stefan Loréhn är en ”nygammal” Holmenkollega som med sin erfarenhet och profil kommer axla rollen som CFO på ett utmärkt sätt, fortsätter Henrik Sjölund.

Stefan Loréhn är idag CFO på LKAB och har dessförinnan ett långt förflutet på Holmen.

– Vår affärsidé, att äga och förädla skog, ligger helt rätt i tiden men det är en utmaning att navigera rätt i omställningen till en fossilfri värld. Att kunna lägga mer tid på Holmens långsiktiga utveckling känns därför mycket angeläget, säger Anders Jernhall. Stefan Loréhn och jag har arbetat nära under många år och han kommer bli ett bra tillskott i koncernledningen, fortsätter Anders.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Stina Sandell, Hållbarhets- och kommunikationsdirektör, 073 986 51 12

Holmens verksamhet utgår från skogens kretslopp och de förnybara produkter vi kan skapa av det. Vi är 3 500 medarbetare som skapar värde för aktieägare, kunder och samhälle. Holmens omsättning uppgick 2023 till nästan 23 Mdkr och aktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Large Cap. Välkommen att besöka holmen.com för mer information.