Uppdaterad finansiell kalender

Holmens finansiella kalender har uppdaterats då offentliggörandet av delårsrapporter och bokslutsrapport för 2022 senareläggs en dag mot vad som tidigare kommunicerats.

De ekonomiska rapporterna för 2022 kommer att publiceras på morgonen och följs av en webbsänd press- och analytikerkonferens under förmiddagen.

Ekonomisk rapportering 2022
Delår januari – mars: 28 april 2022
Delår januari – juni: 19 augusti 2022
Delår januari – september: 20 oktober 2022
Bokslutskommuniké 2022: 31 januari 2023

Holmen bjuder också in analytiker, investerare och finansiell media till en investerardag med besök i våra verksamheter i Skellefteåregionen den 11 maj 2022. För mer information om investerardagen kontakta oss på: investorday@holmen.com

Stina Sandell, Hållbarhets- och kommunikationsdirektör, Holmen, 073 986 51 12

Holmens verksamhet utgår från skogens kretslopp och de förnybara produkter vi kan skapa av det. Våra affärsområden är Skog, Energi, Trävaror, Kartong och Papper. Vi är 3 500 medarbetare som skapar värde för aktieägare, kunder och samhälle. Vår omsättning uppgick 2021 till drygt 19 Mdkr och aktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Large Cap. Välkommen att besöka holmen.com för mer information.