Valberedningens förslag till styrelse inför årsstämman 2024

Holmens valberedning föreslår årsstämman omval av nuvarande styrelseledamöterna Fredrik Lundberg, som även föreslås omvald som ordförande i styrelsen, Lars Josefsson, Alice Kempe, Louise Lindh, Ulf Lundahl, Fredrik Persson, Henrik Sjölund, Henriette Zeuchner samt Carina Åkerström.

Valberedningens övriga förslag kommer att presenteras i kallelsen till Holmens årsstämma 2024, som hålls den 16 april.

Inför årsstämman 2024 består Holmens valberedning av Bo Selling, L E Lundbergföretagen, Lars Ericson, Kempestiftelserna, Vegard Torsnes, Norges Bank och Fredrik Lundberg, styrelsens ordförande. Ordförande i valberedningen är Bo Selling.

Bo Selling, valberedningens ordförande, tel. 08-463 06 00

Holmens verksamhet utgår från skogens kretslopp och de förnybara produkter vi kan skapa av det. Våra affärsområden är Skog, Trävaror, Kartong, Papper och Energi. Vi är 3 500 medarbetare som skapar värde för aktieägare, kunder och samhälle. Vår omsättning uppgick 2022 till nästan 24 Mdkr och aktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Large Cap. Välkommen att besöka holmen.com för mer information.