Hotell- och restaurangfacket växer i Umeå

Hotell- och restaurangfacket (HRF) i Nord värvar mycket medlemmar och växer nu mest av alla HRF:s avdelningar. I veckan besöker förbundsordförande Malin Ackholt Umeå för att träffa medlemmar och försöka värva ännu fler.

- Det är fantastiskt att vi har fått så många nya medlemmar här i Nord, säger Malin Ackholt, förbundsordförande i Hotell- och restaurangfacket. Vi vill se ännu fler som arbetar fackligt på hotell och restauranger i Umeå. För den som är fackmedlem finns goda möjligheter att förbättra sina arbetsvillkor och arbetsmiljön på jobbet.

HRF:s avdelning Nord ska besöka totalt 15–20 hotell och restauranger i Umeå för att värva medlemmar. Syftet är att berätta mer om hur anställda själva kan engagera sig för att förbättra sin arbetsmiljö och arbetsvillkor.

- Umeå är en av alla de kommuner där vår bransch går bra, säger Malin Ackholt. En växande turism- och restaurangnäring behöver fler fackliga som är med jobbar för schysta villkor.

För mer information kontakta:

Anders Frederikssen, ombudsman i Hotell- och restaurangfacket, avdelning Nord
anders.frederikssen@hrf.net eller 073 - 089 93 01