Illustration av Stina Wirsén pryder nytt förmånsfyllt medlemskort

Under september månad lanserar Hotell- och restaurangfacket det nya medlemskortet HRF-kortet. Kortet, vars motiv är tecknat av Stina Wirsén, ger medlemmarna rabatter och förmåner på allt ifrån glasögon och böcker till energilampor och weekendresor.

HRF är därmed det nionde LO-förbundet som ansluter sig till det gemensamma samarbetet kring LO-Mervärde.

-HRF:s viktigaste uppgift är att tillvarata medlemmarnas intressen både på arbetsmarknaden och i samhället, säger Ella Niia, förbundsordförande för HRF. Vi vill att våra medlemmar ska få ut så mycket som möjligt av sitt medlemskap och HRF-kortet är ytterligare ett sätt att fylla medlemskapet med värde. Erbjudandena är framförhandlade tack vare att vi är många som är medlemmar i LO-förbunden.

Stina Wirsén tecknar branschen

I samband med att formen för HRF-kortet skulle tas fram gav HRF Stina Wirsén i uppdrag att teckna hotell- och restaurangbranschen.

-Vi har sett annat Stina Wirsén tecknat från branschen och är djupt imponerade av hennes enkla och rena sätt att beskriva den vardag där våra medlemmar befinner sig varje dag, säger Lovisa Lagerström Lantz, kommunikationschef på HRF. När hon tackade ja till att teckna motivet på vårt kort kändes det klockrent.

Stina Wirsén är också nöjd med samarbetet:

- Jag älskar storstad, krog, gatuliv, cafeer och hotell, har alltid rest mycket - främst till storstäder. Som ung jobbade jag både inom hotell och restaurang och som städare. Jag har tecknat mat, krog och mode i många år. Uppdraget passade mig perfekt! Jag hoppas att jag lyckats fånga känslan i dessa branscher, säger Stina Wirsén.

För mer information om vilka erbjudanden HRF-kortet innehåller samt för att se fler bilder Stina Wirsén tecknat åt HRF: www.hrf.net/hrf-kortet

Ella Niia, förbundsordförande HRF, 070 – 652 24 33
Matilda Ström, pressekreterare HRF, 070- 48 48 100