Patricia Widergren ny pressekreterare på Hotell- och restaurangfacket

HRF utökar kommunikationsavdelningen med en press- och politisk sekreterare.

Hotell- och restaurangfacket stärker upp på kommunikationssidan genom att rekrytera Patricia Widergren som pressekreterare och politisk sekreterare. Patricia kommer senast från arbetet som informationsstrateg på Stockholms läns landsting. Hon har tidigare arbetat bland annat som politisk rådgivare i Europaparlamentet och i riksdagen.

-Det är ett fantastiskt uppdrag att få vara med och arbeta för bättre villkor i hotell- och restaurangbranschen. Jag kommer in i en bransch som är i ständig rörelse och som växer – där har HRF som fackförbund en viktig roll att spela! Jag ser fram emot att med mina erfarenheter av den politiska världen och mitt engagemang för den fackliga rörelsen delta i det arbetet, säger Patricia Widergren.

-Att vi tillsätter en press- och politisk sekreterare är en långsiktig satsning för att stärka vårt kommunikativa arbete. Men det är ingen slump att utökningen sker i samband med en avtalsrörelse. Det är mycket som står på spel just nu. Patricias kompetens och erfarenhet kompletterar oss på ett mycket bra sätt, säger Ella Niia, förbundsordförande för Hotell- och restaurangfacket.

Patricia Widergren tillträder tjänsten den 1 mars 2012.

Ella Niia, förbundsordförande HRF, 070 – 652 24 33
Lovisa Lagerström Lantz, kommunikationschef HRF, 070 -592 45 46

Hotell- och Restaurangfacket, HRF, organiserar anställda på hotell, restauranger, barer, nattklubbar, kasinon, konditorier, cateringföretag, bingo- och bowlinghallar, konferens- turism- och nöjesparksanläggningar. Medlemmarna jobbar inom en mängd yrken. Förbundet bildades 1918.