Caverion ingår avtal för målstyrningsplattformen Howwe

Caverion, som är verksamma inom installation, förvaltning och utveckling av lösningar för byggnader och industrier, har under en pilotperiod på sex månader testat och utvärderat målstyrningsplattformen Howwe inom en regional grupp anställda med stora finansiella och organisatoriska vinster som resultat. De har vid pilotperiodens slut valt att ingå ett utökat licensavtal som inkluderar 500 av deras medarbetare.

Howwe stöttar organisationen att fokusera på de viktigaste målen, nedbrutna i tydliga nyckelaktiviteter på alla nivåer av bolaget. Plattformen skapar transparens över resultaten och en enkel uppföljning.

”Vi har använt Howwe inom en regional serviceenhet samt på vår utvecklingsenhet. Systemstödet i Howwe har fått oss att jobba smartare och effektivare. Vi har sett en stor beteendeförändring till följd av det arbetetssätt som Howwe främjar vilket har gjort att vi redan tiodubblat avkastningen på vår investering”, säger Klas Tocklin, vice president på Caverion Sverige.

”Vi ser fram emot att gå in i ett nytt avtal tillsammans med Howwe Technologies som innefattar 500 av våra medarbetare vilket kommer möjliggöra ännu bättre resultat för oss som organisation. Avtalet är en viktig del i arbetet för att nå våra höga tillväxtmål och lönsamhetsambitioner”, fortsätter Klas Tocklin, vice president på Caverion Sverige.

”Vi är glada över att Caverion har valt att ingå ett avtal för Howwe. Genom det nya avtalet skapar de förutsättningar för att uppnå nya nivåer i deras målstyrningsarbete och acceleration av deras finansiella resultat. För oss är det här ett första steg mot att utveckla avtalet till att innefatta bolagets nästan 18 000 anställda på 13 marknader”, säger Patrik Parnfors, Vice President, Howwe Technologies.

Presskontakt:
Katarina Bennich
Chief Marketing Officer
katarina.bennich@howwe.io

Howwe Technologies skapar en hållbar tillväxt och transformation för några av världens ledande bolag med sin marknadsledande mjukvara Howwe. Howwe möjliggör ett proaktivt arbetssätt och exekvering av strategiska initiativ på alla nivåer i bolagen, med bevisbara finansiella resultat.

Snabbfakta

Caverion har under en pilotperiod på sex månader testat och utvärderat målstyrningsplattformen Howwe inom en regional grupp anställda med stora finansiella och organisatoriska vinster som resultat. De har vid pilotperiodens slut valt att ingå ett utökat licensavtal som inkluderar 500 av deras medarbetare.

Citat

Klas Tocklin, vice president på Caverion Sverige