Howwe Technologies ledningsgrupp utökas

Ledningsgruppen på Howwe Technologies utökas med två medlemmar. Jacob Burenstam, Chief Product Officer (CPO) och Katarina Bennich, Chief Marketing Officer (CMO) som tar plats i bolagets ledning. Samtidigt utökas bolagets säljteam med viktiga positioner för bolagets tillväxtresa.

– Vi har en kraftig tillväxtperiod framför oss, lokalt och globalt med USA i fokus. Utökningen av ledningsgruppen med två centrala positioner inom bolaget, tillsammans med övriga nyrekryteringar, är strategiskt viktiga steg för oss för på vår resa. Vi ser fram emot att ta nya steg med vår marknadsledande SaaS-lösning Howwe och fortsätta att driva vår vision att revolutionera hur världens företag och dess organisationer arbetar för att uppnå sina mål, säger Per Forslund, President på Howwe Technologies.

- Howwe är en nyckelspelare för hur företag och deras organisationer kommer att styras och utvecklas de kommande årtiondena. Genom att accelerera tillväxten skapas enorma konkurrensfördelar för våra användare. Det placerar innovationen Howwe i toppskiktet av Sveriges kommande exportunder och jag ser verkligen fram emot att bidra till den fortsatta tillväxtresan, säger Katarina Bennich, CMO på Howwe Technologies.

Katarina Bennich har haft rollen som Chief Marketing Officer på Howwe Technologies sedan januari 2021. Hon är tidigare CMO på SaaS-bolaget SoftOne Group som utvecklar affärs- och HR-system. Hon har också mångårig erfarenhet från ledande marknadsföringsroller inom olika industrier och ett track-record från techsektorn i Silicon Valley samt kommersiell diplomati på UK Trade and Investment.

– Howwe Technologies är ett mycket spännande SaaS-bolag med unika lösningar för framtidens behov inom bolagsstyrning. Jag är glad över att få ansluta mig till ledningsgruppen i detta tillväxtskede och är säker på att vi har alla förutsättningar som krävs för att förändra användarupplevelsen av strategigenomförande på global nivå, säger Jacob Burenstam, CPO på Howwe Technologies.

Jacob Burenstam började på Howwe Technologies som Head of Business Development i augusti 2019 och tog rollen som Chief Product Officer i augusti 2020. Jacob är tidigare Co-founder och CTO på Just Arrived, Sveriges ledande integrationshub, var med på Forbes 30 Under 30 Europe 2018, samt nominerad till Innovators under 35 2019 av MIT Technology Review och på Veckans Affärers lista över supertalanger 2019.

Howwe Technologies ledningsgrupp:

• Per Forslund, Medgrundare & President
  • Ulf Arnetz, Grundare, Styrelseordförande och CEO
  • Stina Åkesson, VP Finance
  • Arvid Cullborg, VP Delivery
  • Patrik Parnfors, VP Sales
  • Jacob Burenstam, CPO
  • Katarina Bennich, CMO

Howwe Technologies hemsida

Med den marknadsledande mjukvaran Howwe supporterar Howwe Technologies acceleration av tillväxt och transformation för några av världens ledande bolag. Howwe möjliggör ett proaktivt arbetssätt och exekvering av strategiska initiativ på alla nivåer i bolagen, med bevisbara finansiella resultat. Läs mer på howwe.io