Kährs inleder samarbete med Howwe Technologies för att förbättra strategisk tillväxt

Den världsledande golvtillverkaren Kährs, med en stark närvaro i över 70 länder, har ingått ett samarbete med Howwe Technologies för deras lösning för tillväxt. Kährs marknadsandelar ökar till följd av bolagets investeringar inom produktutveckling av nya hållbara golvlösningar samt digital marknadsbearbetning under varumärket Kährs, vilket har gett möjligheter till organisk tillväxt och expansion på nya marknader och kundsegment. För att säkerställa en effektiv strategisk styrning mot fortsatt lönsam tillväxt de kommande åren har Kährs valt att använda Howwe. Genom att använda Howwe som ett stöd i exekveringen av de strategiska initiativen siktar Kährs på att ytterligare stärka sina positioner som ett attraktivt golvvarumärke.

Johan Magnusson, VD på Kährs Group, använder Howwe som stöd för att uppnå bolagets långsiktiga plan och koncernens fulla potential och uppskattar den ökade transparensen och strukturerade uppföljningen av deras tvärfunktionella initiativ.

Howwe är en marknadsledande lösning för mål- och initiativstyrning, vilket innebär att man prioriterar, driver och följer upp de kritiska initiativ som möjliggör bolagets viktigaste mål. Detta kräver en skillnad i ledarskap och strategiskt fokus jämfört med det mer operativa och rutinmässiga arbetet. Kährs är en av de första företagen att bli alphakund för Howwes lösning för styrning av bolagsinitiativ, vilken kommer att lanseras mot marknaden efter sommaren 2023.

"Under många år har vi levererat successiva resultatförbättringar och lyckats att förflytta Kährs strategiskt att bli en ännu mer hållbart, innovativt och effektiv koncern, men som många andra har vi också drabbats av utmaningar som kommer i allt snabbare takt orsakat av geopolitiska spänningar, hög kostnadsinflation och höjda räntor, vilket påverkar våra kundsegment. I en marknad med upp- och nedgångar är det ännu viktigare att fokusera och ha rätt verktyg för att nå våra strategiska mål de kommande åren", säger Johan Magnusson, VD på Kährs Group.

"Tidigare använde vi egenutvecklade system för strategisk styrning och uppföljning av våra bolagsinitiativ, "How to win". Nu arbetar vi med Howwe som stöd för att uppnå vår långsiktiga plan och koncernens fulla potential, och vi märker redan fördelarna med den ökade transparensen och den strukturerade uppföljningen av våra tvärfunktionella initiativ", fortsätter Johan Magnusson.

"Kährs är ett framstående företag som har visat en imponerande mognad i sin strategiska styrning, och vi är glada att få vara en del av deras fortsatta framgång. Genom samarbetet med Howwe Technologies kommer Kährs kunna ta sitt arbete till nästa nivå och ytterligare förbättra genomförandet och prioriteringarna av de strategiska initiativen", säger Patrik Parnfors, VP Commercial på Howwe Technologies.

Katarina Bennich

Chief Marketing Officer
katarina.bennich@howwe.io

Howwe Technologies är SaaS-bolaget bakom innovationen Howwe. Den marknadsledande lösningen för tillväxt gör strategin tydlig och agerbar på alla nivåer i organisationen. Läs mer på howwe.io.

Snabbfakta

Golvtillverkaren Kährs samarbetar med Howwe Technologies för att säkerställa fortsatt tillväxt. Genom investeringar i hållbara golvlösningar och digital marknadsföring har Kährs ökat sina marknadsandelar och expanderat till nya marknader och kundsegment. Genom att använda Howwe som en lösning för strategisk styrning strävar Kährs efter att fortsätta sitt arbete att och utöka sin position som ett attraktivt golvvarumärke.

Citat

Tidigare använde vi egenutvecklade system för strategisk styrning och uppföljning av våra bolagsinitiativ. I en marknad med upp- och nedgångar är det ännu viktigare att fokusera och ha rätt verktyg för att nå våra strategiska mål de kommande åren. Nu arbetar vi med Howwe som stöd för att uppnå vår långsiktiga plan och koncernens fulla potential.
Johan Magnusson, VD på Kährs Group