Ny funktionalitet gör det enkelt att leda proaktivt

Accelerationsmöten är en central del i arbetssättet i Howwe för att säkerställa att team gör framsteg mot bolagens viktigaste mål. Med lanseringen av den nya funktionaliteten Aktiva teams ger vi företag nya möjligheter att enkelt få en överblick över teamens aktivitetsnivå och inblick i vilken utsträckning accelerationsmöten genomförs, det som för många är veckans mest strategiska möte.

- Den nya funktionen Aktiva team är ett kraftfullt verktyg för ledare och chefer. Det ger dem kunskap om var deras stöd behövs för att upprätthålla ett proaktivt arbetssättet i hela organisationen. På några sekunder kan de se i vilken utsträckning deras team är aktiva i arbetssättet implementerat genom Howwe vilket ökar möjligheterna att bolagens mål uppnås, säger Johan Sundell, Head of Insights på Howwe Technologies.

Aktiva team är en enkel översikt över aktiva kontra icke-aktiva team för hela organisationen, tillgänglig i realtid när som helst. Funktionaliteten ger insikter över aktivitetsnivåer och genomförandet av accelerationsmöten för alla team baserade på en löpande 8-veckors period. Den nya funktionen är enkel att använda. Klicka på valfritt team för att få en data-driven sammanfattning av allt du behöver veta för att coacha och stödja teamet i deras arbete mot målen.

Den nya funktionaliteten Aktiva Teams i Howwe ger ledare och medarbetare nya insikter.

Fakta om Accelerationsmötet

Det ligger i vår mänskliga natur att kämpa med att hålla fast vid våra prioriteringar – vi blir lätt distraherade. Accelerationsmöten är fokuserade och korta veckomöten som säkerställer att fokus hålls och att framsteg sker på de nyckelaktiviteter som teamet valt ut för att nå de viktigaste målen.

Accelerationsmöten skapar följande fördelar:

• Bibehåller fokus på målen och de aktiviteter som måste göras för att målen ska uppnås
  • Visualisering av framstegen som görs och alla teammedlemmars individuella bidrag
  • Hjälper ledare att öka engagemanget och skapa en åtagandekultur och ansvarskänsla inom teamen

Presskontakt:
Katarina Bennich
Chief Marketing Officer
katarina.bennich@howwe.io

Howwe Technologies skapar en hållbar tillväxt och transformation för några av världens ledande bolag med sin marknadsledande mjukvara Howwe. Howwe möjliggör ett proaktivt arbetssätt och exekvering av strategiska initiativ på alla nivåer i bolagen, med bevisbara finansiella resultat.

Citat

Den nya funktionen Aktiva team är ett kraftfullt verktyg för ledare och chefer. Det ger dem kunskap om var deras stöd behövs för att upprätthålla ett proaktivt arbetssättet i hela organisationen. På några sekunder kan de se i vilken utsträckning deras team är aktiva i arbetssättet implementerat genom Howwe vilket ökar möjligheterna att bolagens mål uppnås.
Johan Sundell, Head of Insights på Howwe Technologies