Ibrahim Baylan, HTF-ombudsman i Umeå, ny skolminister

Ibrahim Baylan, HTF-ombudsman i Umeå, ny skolminister Ibrahim "Ibbe" Baylan, 32 år, tar plats i Göran Perssons nya regering som minister med ansvar för grund- och gymnasieskolan. Ibbe arbetar sedan fyra år tillbaka som ombudsman i HTFs Västerbottensavdelning. - Vi gratulerar Ibbe till uppdraget och Göran Persson till ett bra val. HTF förlorar nu en duktig och kompetent ombudsman som på många sätt bidragit till att förstärka HTFs position - inte bara i Västerbotten utan i hela förbundet. Vi utgår ifrån att Ibbe tar tjänstledigt från HTF och hoppas på att han återvänder till oss igen. säger HTFs förbundsordförande Holger Eriksson. Presschef Annelie Roswall-Ljunggren Tel: 08-737 82 61 Mobil: 0730-78 76 36 Pressekreterare Maria Mirsch Tel: 08-737 82 68 Mobil: 070-668 90 42 Tjänstemannaförbundet HTF, Box 30102, 104 25 STOCKHOLM. Tel 08-737 80 00, Fax 08-618 68 12, www.htf.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se