• HTF/

PICAB i Jokkmokk tilldelas HTFs ”Guldnapp”. Tar emot utmärkelsen på HTF-seminarium idag

Report this content

”För ambitionen att vara ett modernt företag med flexibla helhetslösningar, inte bara gentemot företagets kunder utan också för anställda män och kvinnor som vill kunna kombinera arbete och familj” . Så lyder motiveringen till varför PICAB tilldelats HTFs utmärkelse ”Guldnappen”.

Porjus Info Center ”PICAB” är ett tjänste- och kunskapsföretag som erbjuder helhetslösningar inom teknisk dokumentation, systemutveckling och support. Företagets VD Per-Åke Hedlund tar emot utmärkelsen idag på HTFs seminarium ”Det kostar på – om nödvändigheten av att välja” . Tid: Seminariet börjar klockan 14.00, utdelning cirka klockan 16.00. Plats: HTF-huset, Franzéngatan 5, Stadshagen i Stockholm Guldnappen delas ut till företag, organisationer och personer som genom sitt agerande underlättar för medlemmarna att förena arbete och föräldraskap. Det kan handla om en arbetsgivare med en positiv attityd som gör att de anställda känner att det är acceptabelt att bilda familj eller en arbetsplats som med praktiska åtgärder försöker underlätta dagishämtning, förkortad arbetstid och föräldraledighet. Det kan också vara en person som är föregångare på dessa frågor. Företaget ska ha kollektivavtal och jämställdhetsplan. En bild av ”Guldnappen” bifogas. Mer information om PICAB finns på www.picab.se