"Som man sår får man skörda"

Report this content

Välkommen till HTFs seminarium ”Det kostar på – om nödvändigheten av att välja”. Ett seminarium som handlar om vad våra olika val ger för konsekvenser på arbetet och hemma. Nu och i framtiden. Väljer vi fritt eller styrs vi av traditioner och kön? Vi kommer att fokusera på hur arbetslivet kan bli mer barntillåtet. För män och kvinnor.

Medverkande: Jämställdhetsminister Jens Orback : "Regeringen prioriterar jämställdhet" Ylva Elvin Nowak, fil dr i psykologi och konsult vid Transferens: "Den som passar bäst gör. Hur könsneutrala val får könsspecifika konsekvenser" Mikael Nordenmark, docent vid Umeå universitet : "Rollkonflikter och stress bland förvärvsarbetande kvinnor och män i Sverige och andra länder" Ann-Zofie Duvander utredare på Riksförsäkringsverket: Aktuell forskning om konsekvenser av föräldraledighet" Under seminariet delas också HTFs utmärkelse ”Guldnappen” ut till ett företag som bidragit till att göra arbetslivet mer barntillåtet. Tid: Onsdag 16 februari klockan 14.00-17.30 Plats: HTF-huset, Franzéngatan 5 i Stockholm, tunnelbana Stadshagen Programmet bifogas Anmälan till mami@htf.se