Hufvudstaden välkomnar Iver till Nordstan

Hufvudstaden i Göteborg har tecknat ett hyresavtal med

IT-bolaget Iver gällande en ca 2 750 kvm stor kontorslokal i Femman, Nordstan. Inflyttning sker efter sommaren 2022. Med detta avtal inkluderat har Hufvudstaden sammanlagt hyrt ut ca

6 800 kvm lokaler i Femman under de tre senaste månaderna.

Iver är en ledande nordisk leverantör av molnbaserade IT-tjänster och har sammanlagt ca 1500 medarbetare framförallt i Sverige och Norge. Efter sommaren 2022 flyttar cirka 160 av Ivers medarbetare in i sitt nya kontor i Femman, Nordstan.

-Iver är ett av IT-Sveriges mest expansiva bolag och vi behöver säkerställa att vi har tillgång till moderna, effektiva och miljöklassade kontor och lokaler. Vårt nya kontor i Göteborg kommer bli ett lyft för såväl dagens medarbetare samt vid rekryteringen av ny talanger och besök från våra kunder, säger Christian Karlsson, regionchef på Iver.

Hufvudstaden genomför en större renovering av kontorslokalerna i Femman och nu inleds en hyresgästanpassning tillsammans med Iver.

-Jag vill hälsa Iver varmt välkomna till Femman och till oss på Hufvudstaden. Vi ser just nu ett stort intresse för våra centrala lokaler. Det är tydligt att ett attraktivt läge, som underlättar livspusslet för medarbetarna, blir ännu viktigare nu när återgången till kontoren aktualiseras efter pandemins hemarbete, säger Fredrik Ottosson, chef för affärsområde Göteborg, Hufvudstaden.

Göteborg 16 februari 2022

Anna Gustafsson, tf pressansvarig, anna.gustafsson@hufvudstaden.se,  telefon 070-710 74 12.

Citat

Fredrik Ottosson, chef för affärsområde Göteborg, Hufvudstaden.
Iver är ett av IT-Sveriges mest expansiva bolag och vi behöver säkerställa att vi har tillgång till moderna, effektiva och miljöklassade kontor och lokaler. Vårt nya kontor i Göteborg kommer bli ett lyft för såväl dagens medarbetare samt vid rekryteringen av ny talang och besök från våra kunder
Christian Karlsson, regionchef på Iver.