Hufvudstaden välkomnar MAX Burgers till Kungsgatan

Under hösten 2022 öppnar MAX en ny hamburgerrestaurang i Hufvudstadens fastighet på Kungsgatan 4 i Stockholm. Den blir en av tre nya restauranger som kommer att öppna i Stockholms innerstad under 2022.

MAX grundades 1968 i Gällivare och har sedan starten varit ett helägt familjeföretag. Idag har de sammanlagt 173 restauranger, 141 i Sverige och resterande i bland annat Norge, Danmark och Polen. Företaget bedriver ett omfattande hållbarhetsarbete och var bland annat tidiga med att lansera gröna burgare på sina menyer.

- ”Vi är mycket stolta över att ta över lokalen på Kungsgatan 4. Vi har en framåtlutad expansionsstrategi där vi växer snabbt och har länge velat öppna upp i de mest centrala delarna av Stockholm. Det finns en stor efterfrågan från de som jobbar, shoppar och besöker kvarteren kring Stureplan att äta Sveriges godaste burgare”, säger Richard Bergfors, CEO MAX Burgers.

MAX tar över den ca 550 kvadratmeter stora lokalen på Kungsgatan 4 den 1 december 2021. Därefter startar en period av renoverings- och inredningsarbeten för att restaurangen sedan skall kunna öppna under hösten 2022.

- ”Vi är glada över att få välkomna MAX till vår fastighet på Kungsgatan. MAX restaurangkoncept kompletterar befintligt utbud väl och bidrar till att stärka Kungsgatan som affärsgata och levande mötesplats mitt i city.”, säger Emanuel Westin, chef för affärsutveckling butik på Hufvudstaden.

Stockholm den 1 december 2021

Emanuel Westin