Årets Julklapp 2011

Den 15 november kan julhandeln börja på allvar då är det dags för HUI Research, tidigare Handelns Utredningsinstitut, att kora Årets Julklapp för tjugofjärde året i rad.

HUI Research bjuder in till presskonferens och frukost

När:                 Tisdagen den 15 november kl 07.30

Var:                 Svensk Handels Hus på Regeringsgatan 60, Stockholm

HUI Research är experterna på detaljhandel och turism. Vi är inte knutna till någon enskild detaljhandelsbransch eller producent. Vi har mycket god kännedom om svensk detaljhandel och gör oberoende bedömningar av detaljhandelns förutsättningar och enskilda branschers utveckling.

Att utse Årets Julklapp är en återkommande tradition som HUI Research genomför för tjugofjärde året i rad. Den första julklappen som utsågs var bakmaskinen år 1988.

www.aretsjulklapp.se

Lena Larsson, VD HUI Research AB: 08-762 72 89, lena.larsson@hui.se
Emma Hernell, senior analytiker HUI Research AB: 08-762 72 95, emma.hernell@hui.se

Pressbilder finns på http://www.hui.se/press/bildbank

Handel och turism är två näringar som knyts allt närmare varandra. Med det som bakgrund gick Handelns Utredningsinstitut (HUI) och Turismens Utredningsinstitut (TUI) 2010 samman under namnet HUI Research AB. Företaget erbjuder en kompetens-bredd som kommer hela besöksnäringen till gagn på ett sätt som är helt unikt i Sverige. HUI Research AB bedriver både konsult- och forskningsverksamhet med kontor i Stockholm och Göteborg. www.hui.se.