Wilner Anderson blir senior advisor på HUI

Wilner Anderson, tidigare VD på Agora och Steen & Ström Sverige, börjar som senior advisor på HUI.

– Handeln står inför den största förändringen i branschens historia och analysbehovet har aldrig varit större. Med Wilner på plats adderar vi en av de mest erfarna och kunniga rådgivarna i branschen för att hjälpa våra kunder med strategiska vägval, säger Jonas Arnberg, VD på HUI.

Wilner ansluter till HUI i augusti och kommer i rollen som senior advisor att stötta i projekt samt vara med och utveckla HUIs erbjudande.

– Det ska bli mycket inspirerande att få arbeta med de bästa inom detaljhandelsanalys. Den digitala transformation som branschen genomgår ställer helt nya krav och skapar helt nya möjligheter till analys för att förstå marknaden. Jag ser fram emot att tillsammans med HUI utveckla dessa möjligheter, säger Wilner Anderson.

Samtidigt växer HUI med fler nya medarbetare. Under våren har Gustav Blixt, Emma Åkerling och Erik Jonsson anställts som analytiker på HUI.

HUI är ett analys- och strategiföretag som arbetar med kunder i och utanför handeln i syfte att kartlägga och förstå handelns utmaningar, att utveckla lönsamma affärsmodeller och att bistå med statistik och beslutsunderlag.

www.hui.se

Jonas Arnberg, VD HUI Research
E-post:
jonas.arnberg@hui.se

Wilner Anderson
E-post: wilner.anderson@streamstockholm.se

Handeln står inför den största förändringen i branschens historia och analysbehovet har aldrig varit större. Med Wilner på plats adderar vi en av de mest erfarna och kunniga rådgivarna i branschen för att hjälpa våra kunder med strategiska vägval.
Jonas Arnberg, VD på HUI
Det ska bli mycket inspirerande att få arbeta med de bästa inom detaljhandelsanalys. Den digitala transformation som branschen genomgår ställer helt nya krav och skapar helt nya möjligheter till analys för att förstå marknaden. Jag ser fram emot att tillsammans med HUI utveckla dessa möjligheter.
Wilner Anderson