CFO Fredrik Larsson lämnar Humana

Humana-koncernens CFO Fredrik Larsson har beslutat att lämna sin position på Humana för att ta sig an nya utmaningar utanför koncernen.  En rekryteringsprocess för att utse en efterträdare inleds omgående.

Fredrik Larsson har varit CFO och medlem av koncernledningen på Humana sedan februari 2023.

– Jag vill tacka Fredrik för hans betydande arbete med att strukturera och effektivisera våra arbetsflöden och utveckla den finansiella rapporteringen. Hans breda kunskap har tillfört ett stort värde för Humana och han har varit en mycket omtyckt kollega. Jag önskar honom all lycka till i framtiden, säger Johanna Rastad, Humanas vd och koncernchef.

– Det har varit otroligt spännande och givande att få har varit med att utveckla och driva Humanakoncernen framåt. Jag tillträdde i en turbulent tid och lämnar i en tid när koncernen återigen står stadigt och väl rustat för att leverera värde till alla våra intressenter, säger Fredrik Larsson.

Fredrik Larsson stannar i sin position på Humana till hösten för att säkerställa en god överlämning. Ersättningsrekrytering startas omgående.

Ewelina Pettersson, ansvarig investerarrelationer, 073 074 79 12,
ewelina.pettersson@humana.se

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 22 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 10 000 människor. Vi arbetar efter visionen ”Alla har rätt till ett bra liv”. 2023 uppgick nettoomsättningen till 9 638 Mkr. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om Humana på https://www.humanagroup.se/