• Humana AB/

Försäkringskassan meddelar att de åter godkänner Humana Assistans som betalningsmottagare för assistansersättning

Den 21 juni 2023 meddelade Humana att Förvaltningsrätten i Stockholm (”Förvaltningsrätten”) bifaller Humana Assistans AB (”Humana Assistans”) överklagande av IVO:s beslut att återkalla Humana Assistans tillstånd. Mot bakgrund av Förvaltningsrättens beslut meddelade Försäkringskassan idag, den 27 juni 2023, att de fattat beslut om att åter godkänna Humana Assistans som betalningsmottagare av assistansersättning. Beslutet gäller omedelbart.

Johanna Rastad

verkställande direktör och koncernchef 070 748 20 44, johanna.rastad@humana.se

Ewelina Pettersson

Ansvarig investerarrelationer 073 074 79 12, ewelina.pettersson@humana.se