Humana utser Christoffer Herou till ny CFO

Humana AB har utsett Christoffer Herou till rollen som CFO med tillträde den 2 september 2024. Christoffer Herou kommer närmast från rollen som Group CFO på C-RAD AB.

Christoffer Herou har även mångårig erfarenhet inom omsorgsbranschen inkluderat rollen som Group CFO på Frösunda, samt ledande positioner inom Norlandia Health and Care Group.

-Jag är glad att kunna välkomna Christoffer till oss på Humana. Christoffer kan omsorgsbranschen och har gedigen erfarenhet från ledande positioner inom finans och redovisning, närmast från börsnoterade C-RAD. Hans kunskap och goda meriter som ledare kommer att vara en stor tillgång för bolaget. Tillsammans med Christoffer ser jag fram emot att fortsätta utveckla och driva vår finansfunktion, säger Nathalie Boulas Nilsson, Humanas vd och koncernchef.

-Jag ser fram emot att bli en del av teamet på Humana. Humana gör en viktig samhällsinsats och jag ser väldigt mycket fram emot att få vara med och utveckla finansfunktionen och Humana och därmed stödja bolaget samt alla dess medarbetare för att kunna leverera bästa möjliga omsorg, säger Christoffer Herou.

Christoffer Herou kommer att ingå i Humanas koncernledning och tillträder sin tjänst den 2 september 2024.

Ewelina Pettersson, Ansvarig investerarrelationer, 073 074 79 12, ewelina.pettersson@humana.se

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 22 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 10 000 människor. Vi arbetar efter visionen ”Alla har rätt till ett bra liv”. 2023 uppgick nettoomsättningen till 9 638 Mkr. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om Humana på https://www.humanagroup.se/