Humana utser Kimmo Huhtimo till tillförordnad landschef i Finland

Kimmo Huhtimo, divisionschef för barn och unga samt personer med funktionsnedsättning i Finland, tillträder i rollen som tillförordnad landschef i Finland den 1 september 2024.

Kimmo Huhtimo har arbetat på Humana i 4 år och har för närvarande rollen som divisionschef för Humanas största tjänsteområde i Finland, barn och unga, samt personer med funktionsnedsättning. Kimmo kommer i rollen som landschef för Finland att ingå i Humanas koncernledning.

Rekryteringsprocessen av en permanent landschef i Finland är pågående.

Ewelina Pettersson, Ansvarig investerarrelationer, 073 074 79 12, ewelina.pettersson@humana.se

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 22 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 10 000 människor. Vi arbetar efter visionen ”Alla har rätt till ett bra liv”. 2023 uppgick nettoomsättningen till 9 638 Mkr. Humana är börsnoterat på Nasdaq Stockholm och har huvudkontor i Stockholm. Läs mer om Humana på https://www.humanagroup.se/