LSS-boende: Humana vinner i Växjö

1 november 2017 tar Humana över driften av Vingavägens gruppbostad med särskild service enligt LSS i Växjö.

Humana har vunnit upphandlingen rörande driften av Vingavägens gruppbostad i Växjö. Vingavägen erbjuder sex platser till personer i behov av särskilt stöd. Upphandlingen avgjordes genom en utvärdering av kvalitet och pris, där kvalitet utgjorde 60 procent och pris 40 procent. Humana fick högst kvalitetsbetyg och hade samtidigt det mest konkurrenskraftiga priset, vilket gjorde Humana till en tydlig vinnare.

Kontraktet löper till 2020-10-31 med möjlighet till 4 års förlängning.

- Vi är stolta över att vårt dagliga fokus på kvalitet i omsorgen också får genomslag vid upphandling. Nu ser vi fram emot att få introducera oss och vårt arbetsätt när vi inleder övertagandeprocessen. Vårt fokus är då att kunder, anhöriga och personal ska uppleva trygghet samt få uppleva Humanas starka värdegrund och kultur, säger Emanuel Södervall, Regionchef, Humana.

Claus Forum, Affärsområdeschef, Humana
claus.forum@humana.se
070-733 88 55

Emanuel Södervall, Regionchef LSS, Humana