Anmälningsperioden för Hybricon-aktien inleds

Idag den 18 maj 2015 inleds anmälningsperioden för teckning av aktier i Hybricon Bus Systems AB (publ). Anmälningsperioden pågår till och med den 5 juni 2015.

Styrelsen i Hybricon Bus Systems AB (publ) beslöt den 27 mars 2015 att genomföra en nyemission om högst MSEK 28,0 i samband med företagets planerade notering på AktieTorget. Emissionen omfattar högst 2.800.000 aktier till en teckningskurs om SEK 10. Emissionen riktar sig till befintliga aktieägare, allmänheten och professionella investerare.

Emissionserbjudandet i korthet:

Teckningskurs: SEK 10,0 per aktie
Anmälningsperiod: 18 maj – 5 juni 2015
Teckningspost: Aktien tecknas i poster om 500 aktier och multiplar därav.
Handelsplats: AktieTorget
Handelsstart: Första dag för handel med Bolagets aktie på AktieTorget beräknas till juli månad 2015
Kortnamn: HYCO
ISIN-kod: Hybricon-aktien har ISIN-kod SE0006966115