Hybricon Bus System AB (publ) omorganiserar och reducerar sin verksamhet

Hybricon Bus system AB (publ) organiserar om verksamheten och lägger därför varsel om uppsägning för att fokusera på en seriemässig produktion. Hybricon avser med denna åtgärd att minska kostnader, skapa en mer flexibel och effektiv produktion genom att i högre grad köpa färdigtillverkade moduler från underleverantörer, moduler som är utvecklade och konstruerade av Hybricon.

I samband med ovan förändring kommer Hybricons kostnader att anpassas till den nya inriktningen

Verksamheten är mogen att gå in i nästa fas och för att stärka Hybricons långsiktiga konkurrenskraft vidtar vi dessa åtgärder, säger Fredrik Jonsson, VD Hybricon.

För ytterligare information: Vänligen kontakta

Fredrik Jonsson, VD, Hybricon Bus System AB (publ), tel: +46 (0)70 560 56 16 email fredrik.jonsson@hybricon.se eller
Dennis N Jensen, Ekonomichef & IR ansvarig, +46 (0)70 573 22 78, email dennis.jensen@hybricon.se
www.hybricon.se

Hybricon Bus Systems AB (publ), HYCO, utvecklar och tillverkar världens mest energieffektiva, rena och tysta system för bussburen kollektivtrafik. Företagets Ultrasnabbladdade ® bussar kan köras kontinuerligt dygnet runt på ren, elektrisk kraft. Hybricons huvudkontor, där företagets produktionsenhet också är belägen, finns i Holmsund utanför Umeå. Klimatet i denna relativa närhet till Polcirkeln utgör en perfekt testmiljö för köldtestning av företagets produkter. Energieffektivitet, ultrasnabb laddning och modulariserade nyckelkomponenter utgör tillsammans en uppsättning unika egenskaper för företagets bussar. Företaget har erfarna, finansiellt mycket starka huvudägare.