Hybricon förlänger och tecknar nya avtal gällande utsläppsfri reservkraft för TV-produktion

Under förra säsongen levererade Hybricon som första aktör fossilfri, smart energilagring till en rad olika evenemang och TV-produktioner runt om i Sverige. Hybricon tillhandahåller batteripackar för reservkraft som tillsammans med service, rådgivning och support blir en helhetslösning för kunden. Att en grön omställning pågår i eventbranschen mot mer hållbara evenemang visar sig klart och tydligt när nu ännu fler väljer att överge dieselgenererad reservkraft.

Sedan tidigare har sändningarna från Skidspelen i Falun, Världscupen i Åre samt Världscuperna i Idre Fjäll, anlitat Hybricon för reservkraft i samband med TV-produktion. Samtliga har nu beslutat sig för att fortsätta samarbetet med Hybricon under kommande säsong.

– Vi är jättenöjda med det resultat vi fått under året som gått där Hybricon levererat en smart och säker energilösning till våra event. För oss är det självklart att ta täten i arbetet med grön omställning inom skidsporten, det är det arbetet som i framtiden ska säkerställa att vi fortsättningsvis kan åka skidor på snö, säger Ulrika Back, VD på Svenska Skidspelen AB.

Även Olle Danielsson, VD för Svenska Skidförbundet Events AB sätter stort värde i en fossilfri lösning gällande reservkraft i samband med TV-sändningar.

– Vi måste säkerställa att TV-teamen på plats alltid har möjlighet att sända. Att kunna göra det med en fossilfri lösning är såklart optimalt för samtliga inblandade, säger han. Vi ser fram mot att fortsätta utveckla nya lösningar tillsammans med Hybricon.

För Hybricon är detta självklart goda nyheter.

– Vi är naturligtvis väldigt glada över att de kunder som var villiga att pröva en ny lösning med oss i fjol väljer att återkomma, säger Finn Finnstedt, teknisk chef på Hybricon. Vi uppskattar verkligen våra samarbeten med Idre, Falun och Åre. Vår ambition är nu att fortsätta utveckla våra tjänster för både TV-produktioner och events, där behovet av temporär elektrifiering ökar för varje kvartal.

Hybricon kommer att leverera reservkraft till ytterligare TV-produktioner under slutet av året och har även ett antal förfrågningar inför nästa år.

– Vi ser ökat behov av utsläppsfri reservkraft och efterfrågan på våra tjänster växer stadigt. Det är såklart glädjande att vi nu växer med nya kunder säger Mårten Fuchs, VD på Hybricon. Viktigt nu är att vi växer med kvalitet och tar hand om de kunder som vill arbeta med oss och bryta ny mark avslutar han.

Hybricons affärsidé är att leverera tjänster och produkter med tillhörande service, rådgivning och strategisk expertis inom elektrifiering. Bolaget skall med tekniskt kunnande, lyhördhet för marknaden och gedigen erfarenhet leverera hållbara och kostnadseffektiva lösningar över tid med omsorg om miljön. Ambitionen med varumärket är att signalera hållbarhet och omsorg om miljön i kombination med tekniskt kunnande. Hybricons aktie är noterad på Spotlight Stock Market med kortnamnet HYCO. Vänligen se även www.hybricon.se.